un blogger SCEPTIK

un blog sceptic

GALCEAVA EUROPEI CU HRISTOS

Daca istoria ultimelor trei veacuri – al 18lea, al 19-lea si al 20-lea – ar putea fi numita cu un singur nume care sa i se potriveasca desavarsit, atunci nu ar fi altul mai bun decît cel de „protocolul judecatii dintre Europa si Hristos”; fiindca în ultimele trei sute de ani nu s-a întîmplat nimic în Europa care sa nu aiba atingere cu Hristos-Dumnezeu. În judecata aceasta între Hristos si Europa, se întîmplau urmatoarele: Hristos spune Europei ca este botezata întru numele Lui si ca trebuie sa ramîna credincioasa Lui si Evangheliei Lui.

La aceasta, Europa învinuita raspunde:

– Toate religiile sînt egale. Ne-au spus-o enciclopedistii francezi. Si nimeni nu poate fi silit sa creada un lucru sau altul. Europa îngaduie toate religiile ca superstitii populare, de dragul intereselor sale imperialiste, dar ea însasi nu urmeaza nici o religie. Cînd îsi va împlini scopurile sale politice, atunci îsi va încheia repede socotelile cu aceste credinte desarte.

Hristos întreaba cu durere:

– Cum puteti voi, oamenii, sa traiti numai cu interesele voastre imperialiste, materialiste, adica numai cu pofta animalica pentru hrana trupeasca? Eu am vrut sa va fac dumnezei si fii ai lui Dumnezeu, iar voi fugiti si urmariti sa va faceti deopotriva cu animalele de sub jug.

Europa raspunde:

– Esti depasit. În locul Evangheliei Tale, noi am descoperit zoologia si biologia. Acum cunoastem ca nu sîntem urmasii Tai si ai Tatalui Tau ceresc, ci ai urangutanului si gorilei, ai maimutei. Noi acum ne desavîrsim ca sa ajungem dumnezei, fiindca nu recunoastem alti dumnezei afara de noi însine.

Hristos graieste:

– Voi sînteti mai tari de cerbice decît vechii iudei. Eu v-am ridicat din întunericul barbariei la lumina cereasca, si voi mergeti din nou înapoi în întuneric, ca orbul în noroi. Eu Mi-am varsat sîngele pentru voi. Eu v-am aratat dragostea Mea, atunci cînd toti Îngerii îsi întorceau capetele, neputînd suferi putoarea iadului vostru. Atunci deci, cînd erati întuneric si împuticiune, am fost singurul care am stat sa va curatesc si sa va luminez. Sa nu fiti deci acum necredinciosi, caci va veti întoarce din nou în întunericul acela nesuferit si în împuticiune.

Europa, zîmbind subtire, striga:

– Fugi de la noi. Nu te recunoastem. Noi urmam filosofia elina si civilizatia romana. Vrem libertate. Noi avem Universitati. Stiinta este steaua noastra calauzitoare. Emblema noastra este: libertate, fraternitate, egalitate. Ratiunea noastra este dumnezeul dumnezeilor. Tu esti un asiatic. Noi te tagaduim. Esti numai un basm vechi al bunicilor nostri.

La care, Hristos, cu lacrimi în ochi:

– Iata, eu plec, dar voi veti vedea. Ati lasat calea lui Dumnezeu si ati plecat pe calea lui satan. Binecuvîntarea si fericirea s-au luat de la voi. În mîna Mea se afla viata voastra si moartea voastra, fiindca M-am dat pe Mine Însumi la rastignire pentru voi. Cu toate astea, nu Eu va voi pedepsi, ci pacatele voastre si caderea voastra de la Mine, Mîntuitorul vostru. Parintelui Meu catre toti oamenii si am vrut sa va mantuiesc pe toti prindragoste.

La care Europa:

– Care dragoste? Ura sanatoasa si barbateasca impotriva tuturor celor ce nu sunt de acord cu noi, acesta este programul nostru. Dragostea Ta este numai un basm. In locul basmului acestuia noi am ridicat steagul nationalismului, si al etatismului si al progresismului, si al evolutionismului, si al scientismului, si al culturalismului. In aceasta se gaseste mantuirea noastra. iar Tu pleaca de la noi.

Fratii mei, in vremurile noastre aceasta discutie in contradictoriu a luat sfarsit. Hristos a plecat din Europa, precum odinioara din tinutul Gadarenilor la poftirea acelora. Dar, indata ce a plecat, a venit razboi, urgie, spaima, ruina, distrugere. S-a intors in Europa barbaria dinainte de crestinism: a avarilor, a hunilor, a longobarzilor, a africanilor, numai ca de o suta de ori mai infricosatoare. Hristos Si-a luat Crucea si binecuvantarea Sa si a plecat. A ramas in urma intuneric si putoare. Iar voi hotarati-va acum cu cine vreti sa fiti: cu intunecata si puturoasa Europa sau cu Hristos?

 Sfantul Nicolae Velimirovici

Februarie 14, 2008 - Posted by | ATITUDINI, ORTODOXIE | , , ,

Sorry, the comment form is closed at this time.

