un blogger SCEPTIK

un blog sceptic

SOLDAT MURIND

In fulgerarea unei strabateri ucigase,
Prin trupul meu trei gloante si-au spintecat fagase.
S-a-ncovoiat spre mine milos un camarad
Si m-a tarat la umbra sub cetini de brad.

Eu voiu muri aicea; el a plecat-nainte;
Si sangele-mi tasneste prin largi sparturi, fierbinte.
Adanc in codru-i chiot si iures de asfalt,
Iar inima mea scade in galgairu-i salt.

Curand, curand, stapana cea neagra ma va-nvinge
Pe iarba purpurie ce abureste-n sange.
O, soare, treci prin desetde codru fosnitor,
Mangaie-ma cu raze si-ajuta-ma sa mor.

Deasupra mea s-o strange sobor de pasarele
Sa ganguie padurii durerea mortii mele,
Iar vantul, de miresme si de tristete plin,
Va tamaia odihna voinicului strain.

Intrezaresc cascade prin ramurile dese,-
Le flutura spumoasa beteala de mirese
Si-n murmurul lor parca fecioare plang in cor,
Tot codrul clocoteste de bocetele lor…

O, sfanta aiurare cu-nselatoare-abateri,
Ce neclintit sta totul la ultimile-mi sbateri!
Natura tu,-straina de ce mi s-a parut,-
Pe tine niciodata nimic nu te-a durut.

Eu mor si-n preajma toata nu plange nimeni langa
Sfarsitul meu cand nu e un semn sa ma planga…
Pamantul rece-n care te narui si-l hranesti
Sta zabovit in fata durerii omenesti.

Dar numai tu, vino in cea din urma clipa,
Ca un vultur sa-mo falfai racoare din aripa,
Si vaiete-n ecouri sa spargi din stei in stei,
Victorie, cantata de camarazii mei!

Ianuarie 18, 2008 - Posted by | POEZII NICHIFOR CRAINIC | ,

Sorry, the comment form is closed at this time.

