un blogger SCEPTIK

un blog sceptic

ADUNAREA ERETICA DE LA SIBIU, PE BANII CUI?

Adunarea Paneretica de la Sibiu a fost platita din banii crestinilor ortodocsi

Adunarea ecumenista de la Sibiu, din luna septembrie a.c. chiar daca nu a avut nici o relevanta pentru unitatea Bisericii lui Hristos, cea „Una Sfânta, Soborniceasca si Apostoleasca” a avut darul, cel putin pentru vremurile apostate în care traim, de a desparti oile de capre. Si a oferit prilejul de a face a face o serie de observatii.

O prima o observatie ar fi ca finantarea ereticei adunari s-a facut (si) din bani publici, din banii contribuabililor crestini ortodocsi. Astfel, Guvernul României, prin Ministerul Culturii si Cultelor, a pus la dispozitia organizatorilor, Patriarhia Bisericii Ortodoxe Române, respectiv Arhiepiscopia Româna Unita cu Roma, Greco-Catolica, Alba Iulia si Fagaras, suma de 1.400 mii lei (deci aproape 1,5 milioane lei în moneda noua, respectiv circa 500 mii Euro) din Fondul de Rezerva bugetara a Guvernului pe anul 2007 (vezi HG. Nr.423/09. 05. 2007, publicata în M. Of. nr. 315/11. 05. 2007). Deci, se poate spune ca, fie cu voie sau fara de voie, cu stiinta sau fara de stiinta ortodocsii români au sponsorizat panerezia secolului.

Din alt punct de vedere, în ciuda participarii numeroase, circa 2500 de invitati, reprezentanti ai bisericilor europene, doar 16 membri ai Sfântului Sinod au participat la adunarea de la Sibiu. Deci trei sferturi dintre sinodali, spre cinstea lor, au lipsit de la cel mai important moment pierzator de suflete al acestui început de secol. Dintre cei care s-au alaturat „amfitrionului de facto al manifestarii”, ÎPS Daniel Mitropolitul Moldovei si Bucovinei (ales între timp Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române) putem aminti pe ÎPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Sibiului, ÎPS Teofan al Olteniei, pe Arhiepiscopul Albei ÎPS Andrei Andreicut si pe ÎPS Teodosie Arhiepiscopul Tomisului. Deci se poate spune ca exista un curent antiecumenist în Biserica Ortodoxa si ca acesta este destul de puternic, în ciuda faptului ca Patriarhul Daniel încearca sa minimalizeze acest lucru, ca si opozitia monahismului românesc, dealtfel.

Nici dupa poleiala festivista care a îmbracat manifestarile de la Sibiu lucrurile nu par a functiona cum si-ar dori promotorii ratacirii ecumeniste, nemultumirile si divergentele razbatând din declaratiile unora dintre participanti, chiar daca acestea au fost îmbracate într-un limbaj diplomatic. Astfel, Episcopul Wolfgang Huber, presedintele Consiliului Bisericii Evanghelice din Germania si-a exprimat nemultumirea fata de modul în care este „abordata chestiunea botezului” spunând ca „Bisericile noastre ar trebui sa gaseasca o expresie comuna, asumata de toti si care sa-i atraga pe toti cei care doresc sa se apropie de credinta”. Cardinalul catolic Walter Kasper, presedintele Consiliului Pontifical pentru Promovarea Unitatii Crestine a cautat sa atenueze duritatea afirmatiei Papei Benedict al XVI lea care afirmase ca Biserica Romei este „singura biserica deplina”, în timp ce Bisericile Ortodoxe nu sunt decât „biserici locale sau particulare”. Cardinalul Kasper a aratat ca prin citarea documentului emis de Congregatia pentru Doctrina Credintei (varianta moderna a inchizitiei) papa nu a vrut decât sa „dovedeasca adevarul” si a relevat ca „diferentele nu se refera la crestinism sau mântuire, ci la transmiterea corecta a mântuirii si la biserica vazuta”.

Însa, de departe, cel mai transant s-a aratat reprezentantul Patriarhului Alexei al II lea al Rusiei, ÎPS Kiril, Mitropolit de Smolesck si Kaliningrad, care într-o conferinta de presa a afirmat ca: „Ne confruntam cu o criza a miscarii ecumenice, cu o noua sciziune a familiei crestine. Aceasta din cauza faptului ca nu avem o perceptie comuna asupra moralei crestine. Care este mesajul cu privire la pacat? Aceasta este o grija majora pe care vreau sa o împartasesc cu dvs.”, adaugând ca nu este sigur ca îsi va pune semnatura pe documentul final al Adunarii Ecumeniste de la Sibiu.

Document care cuprinde 10 recomandari, care va fi trecut în Carta Ecumenica si constituie liniile directoare pentru Bisericile din Europa în urmatoarea perioada de timp. Aceste zece recomandari sunt:

1.Recomandam reînnoirea misiunii noastre ca si crestini si ca biserici, de a îL proclama pe Hristos ca Lumina si Salvatorul Lumii;

2. Recomandam sa se continue discutiile privind recunoasterea botezului, fiind constienti de importantele realizari pe aceasta tema în mai multe tari si fiind constienti de faptul ca aceasta chestiune este strâns legata de întelegerea euharistiei;

3. Recomandam sa se gaseasca modalitati de a identifica experiente care sa ne uneasca: sa ne rugam unul pentru celalalt, pelerinaje ecumenice, studierea teologiei în comun, initiative sociale si diaconice comune, proiecte culturale si sprijinirea vietii societatii pe baza valorilor crestine;

4. Recomandam întreaga participare a întregului popor al lui Dumnezeu si la aceasta adunare, în particular sa tinem cont de apelul tinerilor, al bisericilor, al minoritatilor etnice si al persoanelor cu dizabilitati;

5. Recomandam ca bisericile noastre sa recunoasca ca migrantii straini nu sunt doar beneficiari ai grijii crestine, ci si ei pot sa joace un rol activ în viata bisericii si în a societatii. Sa oferim o mai buna îngrijire pastorala migrantilor, celor care cer azil si refugiatilor si sa promovam drepturile minoritatilor etnice în Europa, în mod special al romilor;

6. Recomandam sa implementam în continuare Carta Ecumenica ca un ghid stimulator pentru calatoria noastra ecumenica în Europa;

7 Recomandam crestinilor din Europa sa sprijine obiectivele de dezvoltare ale Natiunilor Unite ca un pas urgent înspre stoparea saraciei;

8. Recomandam sa aiba loc un proces consultativ care sa puna accent pe justitia ecologica în contextul schimbarilor climaterice. Recomandam responsabilitate europeana pentru o evolutie justa a globalizarii;

9. Recomandam sustinerea initiativelor de anulare a datoriilor Africii si un comert cinstit;

10. Recomandam ca perioada între 1 septembrie si 4 octombrie (2007 – n.red) sa fie dedicata rugaciunii pentru protectia Creatiei si a promovarii unui stil de viata sustenabil care sa combata modificarile climaterice.

Manifestarile s-au desfasurat sub semnul luminii (masonice oare?). Astfel acestea au început si s-au desfasurat sub tematica „Lumina lui Hristos lumineaza tuturor. Speranta pentru înnoire si unitate în Europa”, iar încheierea s-a facut sub sloganul „Sarbatoarea luminii”. Aceasta a presupus o defilare, cu iz pagân, cu torte si drapelele tarilor participante si cu toaca. Socanta, de-a dreptul, este declaratia organizatorului marsului, pastorul romano-catolic Attila Nagy, care a spus: „Aceasta procesiune reprezinta intrarea Luminii în întuneric. Lumina este simbolul lui Hristos […]”.

REVISTA GAND SI SLOVA ORTODOXA, VATRA DORNEI

Octombrie 9, 2007 - Posted by | ATITUDINI, ECUMENISM, ORTODOXIE, STIRI | , , , , , , ,

1 comentariu

  1. Zici ca esti sceptic? LOL

    De ce nu esti sceptic si in legatura cu religia si cu cartile lor sfinte?🙂.. dogmele religioase vad ca le imbratisezi fara pic de scepticism😉

    Comentariu de SF | Octombrie 11, 2007


Sorry, the comment form is closed at this time.

%d blogeri au apreciat asta: