un blogger SCEPTIK

un blog sceptic

MATRIX VS. MOISE ?

Cica personajul principal din Matrix merge pe aceeasi linie cu Moise si Iisus Hristos. Diferenta, pe care autorii n-o subliniaza, este ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, nu o naluca, nu un rod al imaginatiei, pe cand Matrixul…

Curiosii sa intre pe COTIDIANUL

Octombrie 4, 2007 - Posted by | ATITUDINI, DUSI CU PLUTA, NEW-AGE | , , ,

6 comentarii

  1. esti cam prostut asa, cam dobitoc dupa cum spui ca-i natia d romani, si evident din moldova din mom c crezi in halu’ ala ca exista d-zeu in loc sa gandesti singur lucrurile si sa nu mai condamni un film nu f prost, fie vorba intre noi si care macar arunca alta lumina spre lumea in care traim si viitorul ei, nu conform cu biblia care vb d apocalipsa, care insa n-o as vina.

    Comentariu de maia | Octombrie 4, 2007

  2. Daca nu stii sa citesti printre randuri si-ti place sa iei totul mot-a-mot mai bine stai deoparte, pentru ca nu aduci nici o revelatie. E vorba de niste semnificatii, nu vrea nimeni sa vedem in personajul respectiv un Mesia. Daca tu crezi ca era nevoie sa se precizeze exact diferenta dintre cele doua notiuni, personaje, spune cum vrei, atunci e trist, foarte trist. Habotnicia se leaga de orice, o minte rationala va lua Matrix ca ceea ce este de fapt – un film, o poveste.

    Comentariu de bogdan | Octombrie 4, 2007

  3. 1 – tocmai ca e o poveste, nu are de-a face cu realitatea. Comparatia cu Moise e ca plopu’ cu micsunele.

    2 – n-am vazut in Matrix decat un film SF, insa vad ca tu nu esti cel care stie sa citeasca printre randuri: am scris gandindu-ma la articolul din Cotidianul. Oare l-ai citit cand mi-ai dat replica?

    3 – despre ce semnificatii ar fi vorba? Pe tipa aia o chema Trinity degeaba? Coincidenta? Sau faptul ca regizorul Matrixului e transsexual si asta e pura intamplare? http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=8289&highlight=

    4 – faptul ca se neaga existenta unui Dumnezeu personal impiedica orice comparatie, fie cu Moise fie cu Iisus. Regizorul n-a vrut nicigand sa sugereze un asemenea paralelism, asta-i in mintea altora. Ideea filmului este ateista

    5 – nu-i habotnicie la mijloc: este vorba de sublinierea unei idei, pierzatoare de suflet.

    Comentariu de sceptik | Octombrie 4, 2007

  4. De altfel, ridiculozitatea articolului din cotidianul a fost remarcata si de altcineva:

    ludwig-(05-10-2007 01:24)
    pleoshk, ghiveci fara cap si coada, amestecand talmes, balmes, chagall cu fantasme de tip „matrix” „rambo”, „visul american”… pentru o cultura romaneasca contemporana prea putin raportata la Vechiul Testament. care-i legatura domnule autor? ce rost are sa scrii depre un subiect fara raport in viata de fiecare zi? doar asa…. din snobism eclectic, fara motiv….

    Comentariu de sceptik | Octombrie 4, 2007

  5. Da, am citit articolul inainte sa las comentariul. Comparatia e valida pur si simplu prisma povestii filmului si a personajelor de acolo. E ca si cu operele literare „nemuritoare” care ne erau prezentate in liceu cu zeci de semnificatii absconse despre care am puternice dubii ca ar fi fost vizate la scrierea textului. Insa analogiile erau totusi valide, fie ele intentionate sau nu. Apropo, scenaristii si regizorii filmului sunt doi, iar faptul ca unul din ei e transsexual mi se pare absolut irelevant.

    Comentariu de bogdan | Octombrie 5, 2007

  6. Comparatia e posibila, asa cum este posibila orice alta comparatie cu Biblia, Vechiul sau Noul Testament, in orice alta opera, carte, film, teatru…
    Pentru ca exista un fond cultural comun civilizatiei occidentale care permite astfel de comparatii, care ofera posibilitatea de a te inspira din marile „povesti” ale lumii, care permit intelegerea rapida a mesajului transmis de pera cu pricina.
    Nu stiu in ce masura trebuie sa sesizam ca pe o „tragedie” aceasta comparatie. Intr-o lume in care tot mai putini ajung sa citeasca „originalul”, s-ar putea sa fie singura cale de a auzi de conceptul de Mintuitor, Treime si altele, ceea ce nu este rau in sine.

    Comentariu de homeless | Octombrie 5, 2007


Sorry, the comment form is closed at this time.

%d blogeri au apreciat asta: